Succeshistorier

Heimstaden Danmark

Dagligdagen for de ansatte hos Heimstaden Danmark, er nu blevet markant lettere med deres driftshåndbog som mobil app.

Produkt

Teknologi

Firebase, Flutter, Integration

Om Heimstaden Danmark

Heimstaden er vel nok et af Europas største boligejendomsselskaber med over 150.000 lejeboliger i 10 forskellige lande, der køber, udvikler og forvalter lejeboliger, og som består både af nyopførte og etablerede ejendomme i hele Danmark med lejemål til private og erhverv.

Problemet

I alt sin enkelthed gør alle Heimstadens ansatte, i større eller mindre grad, daglig brug af en driftshåndbog, som blev udarbejdet med henblik på at skabe de rette rammer, processer og workflows til at gennemføre nøgleopgaver i Heimstaden Danmark. Dens implementering havde til hensigt at formindske belastning af Heimstaden Danmark, som organisation, ved at skabe forståelse og accept i alle led, undgå konflikter og misforståelser som resulterede i unødvendige omkostninger, og generelt et forbedret samarbejde. Håndbogen er derfor et vigtigt værktøj for de ansatte hos Heimstaden Danmark. Men håndbogens indhold, som har kostet Heimstaden megen tid og erfaring, og ikke mindst penge at udvikle, var tilgængelig i form af en ”tyk” PDF-fil. Filen var klodset at formidle blandt ansatte, som blev gjort ved at e-maile og deslignende. Det var generelt svært for de pågældende admins, at sikre sig at den sidste nye version var i de ansattes hænder. Endvidere var en anden hovedpine at holde styr på hvem der havde adgang til håndbogen og udarbejde simple opgaver, så som statistikker m.m.

Løsningen

Heimstaden Heimstaden Danmark fik udviklet en simpel, men samtidig effektiv løsning, bestående af en mobilapp samt tilhørerende webadministration. Via webadministrationen kan en admin uploade driftshåndbogen i form af en PDF-fil, som tilgås og vises via Heimstaden Danmarks mobilapp. Appen, som udelukkende er udviklet til iOS platformen, blev udviklet i Flutter rammeværket til både iPhone og iPad, hvor Heimstaden Danmarks ansatte til hver en tid, kan tilgå en opdateret version af håndbogen. En vigtig facette til hele udviklingen var at håndbogen nu blev garderet bag et login. Både webadministrationens- og mobilappens log ind side blev integreret med organisationens Azure Active Directory, hvor samtlige ansattes bruger og rettigheder kan styres fra. Endvidere var det essentielt for Heimstaden Danmarks IT-afdeling, på en nem og bekvem måde, at kunne tildele og fjerne en ansats adgang til løsningens webadministration.

Udover ovennævnte kommer mobilappen med en række fordele. F.eks. indeholder håndbogen tjeklister, som før hen skulle udskrives på papir, før den ansatte kunne gøre brug af dem. Det var et omstændigt led i en opgave, når alt vedkommende havde brug for, var at afkrydse felter eller indskrive notater deslignende. Som noget nyt, er det nu muligt for brugeren at arbejde med tjeklister direkte i appen, hvor ændringer gemmes i ”real-time”.

Heimstaden brugte Manao Software til at udvikle vores interne app for at øge effektiviteten og informationen på tværs af afdelinger. Manao Software har været en god samarbejdspartner gennem hele udviklingsprocessen. De var opmærksomme på vores behov og kom med en solid løsning til os – både på den tekniske del og designet. Manao Software var tilgængelig til at svare på spørgsmål under hele processen med at udvikle vores app, og vi ser nu resultatet af det gode arbejde. Vi har lært meget og er meget tilfredse med produktet. Tak skal I have!”

Natasha Saliba

IT Projektleder – Heimstaden Danmark

Lad os sammen bringe din vision til live

Den anvendte teknologi

Resultatet

Heimstaden Danmarks mobilapp blev med succes lanceret i august 2022, via organisationens Apple Business Manager konto som distributionskanal. Løsningen has hjulpet Heimstadenmed at effektivisere et vigtigt led i virksomhedens arbejdsgang, hvilket i sidste ende har en positiv effekt på bundlinjen.

Kontakt os

Kontakt os

This is a staging environment