Cargo World Network (CWN) er et globalt netværk af samlegodsspeditører. Brug af IT til at muliggøre samarbejde og integration mellem netværks-medlemsvirksomhederne øger deres konkurrenceevne over for samlegodsspeditører, der arbejder i det samme markedssegment. Systemet giver sine kunder en sammenhængende og pålidelig “Less Container Loading (LCL)” -tjeneste gennem et partnerskab, der strækker sig ud over den daglige forretning, der skaber udveksling og samarbejde for at hjælpe kunderne med at overvinde deres industrielle udfordringer. Til sammen dækker medlemmernes netværk mere end 50 nøglemarkeder, over 2.000 direkte ugentlige tjenester og håndterer årligt mere end 5 millioner kubikmeter, der involverer mere end 5.000 individuelle, der er ansat i netværket.
Problemet
Shipping industrien, inklusiv rederier og agenter, fragt konsolidatorer, speditører og logistikfirmaer, er en forretning med svindende fortjenstmargener, når man ser på udviklingen i de sidste årtier. Konkurrencen er hård, og virksomhederne vender sig mod IT som en måde at forbedre effektiviteten og forblive konkurrencedygtige.
Ruben Huber, tidligere vicepræsident på CWN forklarer: ”Vores centrale problem var at opbygge en portal, der samler produkter fra alle medlemmer, deres tidsplaner, transittider, satser osv. Til intern brug men også som en salgs- og servicekanal for kunder. ”
“Det har været en fantastisk oplevelse at samarbejde med Manao Software-teamet, de kom ofte med simple og kreative løsninger på forretningsudfordringer og krav, som vi stillede.”
Ruben Huber
Former Co-President (Departed 2017) : Cargo World Network Ltd., Hong Kong.
Den anvendte teknologi
CWN Portal er en moderne, cloud-baseret webapplikation, der kører på ASP.NET-platformen. De vigtigste anvendte teknologier og “frameworks” inkluderer:
NET MVC 5
Entity Framework 6
Command Processor pattern
REST/JSON web APIs
NUnit
Moq
AutoMapper
Structure Map
Microsoft SQL Server
Federated login via Facebook, Google, Microsoft
Cordova/Phonegap with Ionic
Resultatet
Cargo World Networks portal tilbyder mange fordele, f.eks: “Track & Trace” på forsendelser, Håndtering af tariffer, Håndtering af fartplaner, Enkelt kundeservicepunkt, Rapportering og indsigt, Samarbejde og kommunikation, Integration med forretningspartnere Håndtering af forsendelses-bestilling ”Manao har været en perfekt koordinator for at bringe alle produkter sammen,” kommenterer Ruben Huber.